Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

Parexbud

Niewłaściwa eksploatacja przyspiesza zużycie podzespołów auta.

Na co uważać w przypadku konkretnych elementów ?

 

Niezależnie od modelu, auta są wrażliwe na sposób w jaki je traktujemy. Podpowiadamy, co szkodzi podstawowym podzespołom pojazdu i - wobec tego - czego należy unikać. To wprost przekłada się bowiem na poziom wydatków ponoszonych na eksploatację samochodu.

 

AKUMULATOR - to mu szkodzi:

- Głębokie rozładowywanie i pozostawienie w tym stanie na dłużej powoduje zasiarczenie, zmniejszenie pojemności akumulatora.

- Bardzo długie kręcenie rozrusznikiem, bez wykonywanie przerw co kilka sekund, powoduje gwałtowny spadek ładunku w akumulatorze i jego przegrzanie.

- Wstrząsy i uderzenia generują uszkodzenia płyt. Można przyjąć, że im akumulator ma wiekszy prąd rozruchowy, tym zwykle jest bardziej delikatny.

- Użytkowanie z niskim poziomem elektrolitu powoduje odsłanianie płyt, co prowadzi do ich szybkiej korozji.

 

 

 

AUTOMATYCZNIA SKRZYNIA BIEGÓW - to jej szkodzi:

- Zmiana przełożeń przód-tył przed całkowitym zatrzymaniem powoduje zużycie sprzęgiełek przyłączajacych biegi i przeciążenie przekładni planetarnych.

- Przeżucanie na luz (N) podczas jazdy powoduje spadek cisnienia smarowania przy ciągłym obracaniu się elementów skrzyni, co może doprowadzić do zatarcia skrzyni.

- Holowanie samochodu, zarówno z wyższą prędkością, jak i na dłuższym dystansie, może prowadzic do zatarcia skrzyni z powodu braku smarowania (pompa oleju napędzana jest od silnika).

- Długotrwała jazda z wysoką predkością auta bez chłodnicy oleju (wiele modeli z rynku amerykańskiego) powoduje często przegrzanie oleju i uszkodzenie skrzyni.

OPONY - to im szkodzi:

- Jazda ze zbyt niskim ciśnieniem powoduje deformację i silne zużycie boków bieżnika opony. Jazda na ze zbyt wysokim ciśnieniem szkodzi nieco mniej.

- Parkowanie krawedzią opony na krawężniku przeciąża wewnetrzne osnowę i może być powodem jej pęknięcia.

- Szybkie wjeżdżanie na krawężnik może być powodem powstawanie "bąbli" na boku opony, dyskwalifikujacych ją z użycia.

- Magazynowanie w wysokiej temperaturze np. opon zimowych latem w silnie nagrzanym blaszanym garażu, nawet dwukrotnie przyspiesza stzrzenie się gumy.

- Długotrwała jazda na zuzytych amortyzatorach lub niewyregulowanej geometrii powoduje nierównomierne ścieranie bieżnika.

SILNIK - to mu szkodzi:

- Jazda na zuzytym oleju powoduje wycieranie elementów współpracujacych.

- Obciążenie pełną mocą na zimno przyspiesza zuzycie z powodu gorszego smarowania przez nierozgrzany olej.

- Przeciaganie terminu wymiany napędu rozrządu naraża na skutki pęknięcia paska lub łańcucha i uderzenia zaworów o tłoki.

- Jazda na wysokim biegu z bardzo niskimi obrotami (np. 1200) i pedałem gazu wciśniętym "do dechy" silnie obciąża panewki oraz tłoki i ich sworznie.

- Notoryczne rozpędzanie silnika do maksymalnych obrotów w tempie geometrycznym przyspiesza jego ogólne zużycie mechaniczne.

 

SPRZĘGŁO - to mu szkodzi:

- Zbyt czesta jazda na tzw. półsprzęgle powoduje intensywne zużycie tarczy sprzęgła.

- Jazda z nogą opartą (nawet delikatnie) na pedale sprzęgła powoduje włączenie się do pracy i intensywne zużycie łożyska wyciskowego.

- Ruszanie metodą "strzału ze sprzęgła" może doprowadzić nawet do zerwania okładzin z tarczy badź zniszczenia jej tłumika drgań. Przyspiesza też zużycie wielowypustów wałka sprzęgłowego.

SZYBY - to im szkodzi:

- Mycie w zaniedbanych myjniach szczotkowych powoduje powstanie na szkle mikrozarysowań.

- Brutalne odszranianie lub usówanie lodu zbyt twardą skrobaczką powoduje porysowanie szyb.

- Zaniedbanie okresowego czyszczenia okolic wycieraczek i dopuszczenie do zbierania sie tam brudu, piachu itp. powoduje rysowanie szyb przy pracy wycieraczek.

- Korzystanie z wycieraczek bez płynu do spryskiwaczy matowi szybę.

WTRYSKIWACZE common rail - to im szkodzi:

- Stosowanie paliwa o podwyższonej zawartości siarki (np. zza wschodniej granicy) może skutkować przyspieszonym zużyciem elementów wewnetrznych, w tym utratą szczelności zaworu sterującego.

- Częste jeżdżenie z niskim poziomem paliwa zwieksza skłonność do skrapalania się wody w baku i korozję komory wtryskiwacza.

- Dostawanie się wody na silnik, w okolice wtryskiwaczy, powoduje ich zapieczenie w gniazdach, często uniemożliwiające wyjęcie wtryskiwaczy bez demontażu głowicy (zamiast okresowej regeneracji za 2000 zł wydatki stają się kilkakrotnie wyższe).

- Zanieczyszczenia w paliwie lub pojawiające się podczas serwisowania wtryskiwacza powodują jego zablokowanie.

 

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia